Politica de retur
Site-ul www.gerchi.ro comercializează în principal produse personalizate după specificațiile clienților, care se încadrează în excepțiile privind dreptul de retragere prevăzute de articolul 16 al OUG. 34/2014 referitoare la contractele la distanță și contractele în afara spațiilor comerciale.
Condiții pe care produsele supuse returului trebuie să le îndeplinească
Produsele achiziționate trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
- Să aibă eticheta originală
- Să fie însoțite de toate accesoriile aferente
- Să fie fără urme de utilizare, fără să prezinte nicio urmă de deteriorare sau uzură
- Ambalajul să nu fie deteriorat
- Să fie sigilate, după caz
THE AXN SRL își rezervă dreptul de a refuza acceptarea unui retur în cazul în care produsele returnate nu îndeplinesc condițiile de retur prevăzute mai sus.
Dacă produsul returnat a fost însoțit de un cadou, se returnează și respectivul cadou.
Dacă au fost achiziționate mai multe produse de același fel și se dorește returnarea acestora, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul produselor fiind acceptate doar în cazul în care sunt sigilate (în cazul produselor sigilate de către producător, cu scopul de a proteja conținutul).
Dreptul de retragere
Clientul beneficiază de o perioadă de 30 zile calendaristice pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele legate de returnarea produsului.
Perioada de retragere
Perioada de retragere menționată expiră în termen de 30 zile calendaristice de la:
- ziua în care clientul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de client, intră în posesia fizică a produselor, în cazul contractelor de vânzare
- ziua în care clientul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de client, intră în posesia fizică a ultimului produs, în cazul în care clientul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat
- ziua în care clientul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de client intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese, în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese
Exercitarea dreptului de retragere
Înainte de expirarea perioadei de retragere, clientul informează vânzătorul cu privire la decizia sa de retragere din contract. În acest scop, clientul poate alege una dintre următoarele variante:
- De a completa și transmite în format electronic o cerere la adresa de e-mail contact@divaz.com
- De a folosi modelul de formular de retragere prevăzut în OUG 34/2014
- De a face orice altă declarație neechivocă în care își exprimă decizia de retragere din contract
Notificarea se va data, semna și trimite prin e-mail la adresa: contact@divaz.com sau la adresa Societății THE AXN SRL, Calea Moșilor nr 88, Sc F, Ap 82, București, România.
Clientul și-a exercitat dreptul de retragere în perioada de retragere de 30 zile, în cazul în care comunicarea cu privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisă de către consumator înaintea expirării perioadei respective.
Obligațiile vânzătorului în cazul retragerii
THE AXN SRL, în calitate de vânzător, va rambursa sumele pe care le-a primit drept plată din partea cumpărătorului, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a clientului potrivit secțiunii Exercitarea dreptului de retragere.
Vânzătorul rambursează sumele folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de client pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care modalitatea folosită de client (ex. ramburs) nu asigură rambursarea sumelor în mod sigur și conform. În acest caz, clientul este de acord cu rambursarea sumelor prin transfer bancar. Această clauză este stipulată în beneficiul clientului.
Vânzătorul poate amâna rambursarea până la data recepționării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis produsele către profesionist, luându-se în considerare data cea mai apropiată.
Obligațiile clientului în cazul retragerii
Clientul returnează produsele sau le înmânează vânzătorului sau unei persoane autorizate de vânzător să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 30 zile de la data la care acesta a comunicat vânzătorului decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de client înainte de expirarea perioadei de 30 zile.
Clientul suportă costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepția cazului în care vânzătorul acceptă expres să suporte acele costuri.
Clientul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
Vânzătorul trebuie să poată face dovada diminuării valorii produselor care rezultă diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
Excepții de la dreptul de retragere
Clientul nu își poate exercita dreptul de retragere atunci când contractul are ca obiect unul dintre următoarele:
- furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid
- furnizarea de produse sigilate, care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator
- furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
Riscul privind produsul
În cazul contractelor în care vânzătorul livrează produsele către consumator, riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor este transferat clientului în momentul în care acesta sau o parte terță desemnată de acesta, alta decât transportatorul, intră în posesia fizică a produselor.
Prezenta secțiune constituie parte integrantă din secțiunea „Termeni și condiții".
Date de contact pentru returnări:
THE AXN SRL
Calea Moșilor Nr 88, Sc F, Ap 82
București, România
Email: contact@divaz.com